26 Ağu 2008

Canan Tan/Yüreğim Seni Çok Sevdi


Sevdiğin müddetçe
ve sevebildiğin kadar,
sevdiğine herşeyini verdiğin müddetçe
ve verebildiğin kadar gençsin
demiş Nazım Hikmet.
Yine son sayfasında şaşırdığım ama bu defa mutlu bir şaşırma yaşadığım,''vay be!'' dedirten fevkalade bir son olmuş romanın bitirilişi...Baştan sona anlatmak istemiyorum kitabın içindekileri.Okumayan varsa bunun keyfini yaşasın,olaylar karşısında şaşırsın,üzülsün,düşünsün sonrasını istiyorum.Kitaptan birkaç yer var seçtiğim ve paylaşmak istediğim;

''....İçimden geçenlere gülüyorum.Çocuk doğurmak için,öncelikle evlenmek gerek.Evlilik kavramı ise,öylesine uzak ki bana...Gördüğüm bir filmdeki replikler düşüyor aklıma:
''Neden evli değilsin?''
''Önceleri evlenmek için çok gençtim.Sonra da hiç vaktim olmadı.Geçen yıl,on dakikalık bir fırsat geçti elime.Onda da saati kurmayı unutmuş,uyuya kalmışım!''

Gerçekten mükemmel bir cevap bu,üstü kapalı düşüncelere ışık tutan ve zekice...Ve kitaptan bu sözler hoşuma gitti bir de,Mark Twain'in sözleriymiş ve sırayla yazılmış;

''İmkansız olduğunu bilmiyorlardı,bu yüzden başardılar''
''Kitap okumayı bilmeyen kimsenin,okuma bilmeyene karşı hiçbir üstünlüğü yoktur''
''Doğru pabucunu giymeden,yalan dünyayı dolaşır''
''Her zaman doğruyu söyle;ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın''

Kendimi Aslı ile duygusal yönden bağdaştıramadığım,davranışlarına kızdığım,acaba böyle aşklar yaşanıyor mu dediğim,her yönden azmi alkışladığım kitabın işte son satırları...

''bir adım kalmalı geriye
bir de o kahreden gurbet
Beni affet
Kaybetmek için erken,sevmek için çok geç...''

Eğer kitabı okuduysanız ya da okursanız bu son dizelerin tüm kitabın ana fikrine eşit olduğunu da anlarsınız.Keyifli bir yaşamdı benim için,bakalım sırada ki kitabım bende nasıl etkiler yaratacak.

15 kişi renk katmış...:

hTc dedi ki...

Aylin içimi mi okuyorsun kuzum=) Bu sıralar Piraye'yi okuduğumu söylediğim herkes bu kitabı da tavsiye ediyor... Ama ben kararlıyım Canan Tan'ın bütün kitaplarını okuyacağım=) Gözlerine sağlık canım.

Adsız dedi ki...

slmlar mutluda görüp geldim.
Bende dün bu kitabı aldım ve de birazdan okumaya başlayacağım :) sevgiler

Unknown dedi ki...

merak ettim bende...

Tabiat Ana dedi ki...

aylincim,
kitabın adı bile kendine çekiyor aslında, okuyacağım, mutlaka...

Mutluveumutlu dedi ki...

Bu kitap okumak istediklerimin arasındaydı zaten, şimdi biran önce okumak istiyorum...

Seyyah dedi ki...

okumamıştım bu kitabı, ama ana fikri buysa geç kalmamalıyım sanırım.

kaybetmek için erken, sevmek için çok geç... uçurdun beni Aylin:)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Canım, ne güzel özetlemişsin. İyi ki de okudun. Aynı duyguları paylaştık inan. Öptüm kocaman.

Aylin Ünlü dedi ki...

Aslında ben Piraye'yi okuyan bir kişiye bu kitabı tavsiye etmem,çünkü Piraye ile hemen hemen herşey aynı gidiyor,aradaki değişiklikler o kadar küçük ki,iki kitap arasında gidip gelmek zor değil,tek farklı yanları sonları,yine de okumak güzel şey.
.....
Nalan hoşgeldin,şimdiden iyi okumalar diliyorum.
.....
Elçin'cim okumalısın ama bence Piraye...
.....
Tabiat ana,bu şekilde kitap yorumları ne kadar teşvik ediyor değil mi okumaya?
.....
MutluveUmutlu'm,okuduğunda fikirlerini paylaşmanı bekliyorum.
.....
Teşekkür ediyorum Nily,sözler gerçekten mükemmel.
.....
Muhabbet Çiçeği,bende öpüyorum seni.

Berrin dedi ki...

ya bende okumak ıstıyorum..daha oncede cok yerde gordum..sen begendıysen bende begenırım kesın :)

Aylin Ünlü dedi ki...

Sana Piraye'yi tavsiye ediyorum Berrin,bayılacaksın kesinlikle.

böcük dedi ki...

Piraye kesinlikle daha güzel :) Katılıyorum :) Kitabı okurken Aslı'ya çok sinir oldum çok :D Elime verseler döver parçalardım o kızı :p Mıyy mıyy tüm kitap boyunca uyuzluk yaptı :D Nerede öyle aşk ya :D :D

ben de şurada tanıtmıştım bu kitabı :) {http://ipekbocugu.blogspot.com/2008/04/yreim-seni-ok-sevdi.html }

Aylin Ünlü dedi ki...

Demek aynı görüşteyiz,bakacağım verdiğin linke.Teşekkür ediyorum

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

Ya sayende varya Canan Tan'ın kitaplarını merak eder oldum.Keşke bir yerlerden bulsamda okuyabilsem:((kitaptan paylaştığın şeylerde çok güzel sağol:))
sevgilerle öptüm

...Aslı Cadısı... dedi ki...

Sanırım Piraye'yi önce okuyan bu kitapta bunu okuyanda Piraye'de bir boşluk olduğunu düşünüyordur. Canan Tan'ın ilk bu kitabını okuduğum için Piraye'ye daha doğrusu Canan Tan'ın diline alıştığımdan sevmeme rağmen bu kitap kadar etki bırakmamıştı bende. Şimdi aynı kitabı bir daha okuyorum. İlk beğenimle şimdiki aynımı diye kesinlikle aynı:)

Ama o Aslı ile sanırım hiç kimse bir benzerlik kuramıyor kendisine:)

Aylin Ünlü dedi ki...

İlk okunan kitap konusundaki düşüncelerine katılıyorum,Aslı karakteri ise duygusallıktan o kadar uzak yaşamışki kitapta,kolay kolay kimsenin bağdaşacağını sanmıyorum.Teşekkür ederim yorumun için.