7 Mar 2008

İyi Ki Kadın Olmuşum


İyi ki kadın olarak doğmuşum dediğiniz günler ne kadar sıklıkla bilemiyorum ama benim bunu dediğim günler çok,mutluyum kadın olmaktan ve özellikle Türkiye gibi bir yerde başım dik kadın olarak yaşamaktan..Bir nevi gururum oluyor ayakta durduğum için,bir nevi özgürce yürüyebildiğim için kendime güvenim oluyor.Bir çekinmem yok kimseden çünkü kadın olarak bir erkeğin yapabileceği çok şeyi gerçekleştirebiliyorum ve hatta erkeklerin gerçekleştiremeyeceklerine dahi el attığım oluyor zaman zaman..

Hatta öyle bir duyguya sahibim ki ne para ile ne de başka birşey ile satın alınamıyor ki bende bu duyguyu 2 sene önce öğrendim.Anneyim,oğlumu karnımda taşıyabildim,doğumunu gerçekleştirerek dünyaya yeni bir canlı kazandırabildim,ilk aylarından itibaren yeni bir fidanın gelişmesi gibi geliştirmeye büyütmeye başladım.Şu duygu olayının dahası da var,çoğu erkek duyguları hakkında konuşmaktan çekinirken,kendini ifade edemezken,ben duygularımı dilediğimce yaşadım apaçık ve göstermekten ortaya koymaktan çekinmedim..

Bu avantaj saydığım şeyleri başka bir yazıda dile getiririm geniş çapta sanırım birgün,şimdilik özet geçmek istedim ve kıssadan hisse TÜM DÜNYA KADINLARININ,8 MART KADINLAR GÜNÜNÜ KUTLAMAK İSTEDİM.KADINIM VE KADIN OLMAKTAN GURUR DUYUYORUM..

5 kişi renk katmış...:

berfin dedi ki...

canım ne güzel yazı olmuş ellerine sağlık.evet kadın olmak tan gurur duyuyorum bende ama bu ülkede kadın olmaktan menunmuyum onu tama bilemiyorum?? yaşadığımız çevre sosyal statümüz bizi kadın olmaktan memnun edebilir ama çoğunluğun kadın olduğundan dolayı acı çektiği bir yüzü daha var bu ülkenin.
yine de daha kötü günler görmeyelim.kadınlar günün kutlu olsun

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Bende gurur duyuyorum canım.İyi ki erkek olarak doğmamışım. Her işimi kendim görürüm.Erkek işi derler. Niyeymiş derim bende yaparım.Toplumda maalesef kadınları hor gören o kadar dengesiz cahil insanlar var ki.Çok üzülüyorum bu durumlara. Bence kadın en başta güçlü olmasını bilecek ve kendi ayakları üzerinde durabilecek, asla kendini ezdirmeyecek. O zaman bence bu düzensiz denge düzelebilir. Çok güzel bir yazı olmuş canım.Öptüm seni kocaman.

Berrin dedi ki...

herseye ragmen bende kadın olmaktan mutluyum..ayrıcalıklıyız :)

bu vesıle ıle bende hepımızın kadınlar gununu kutluyorum..

sevgıler..

zelebek dedi ki...

erkek olarak doğmak bazı yönlerden eksık olmak demektir. örnegin duygu nedır bılmeyecektık...cocuk doguramayacaktık...derınden düşünemeyecek ve pratık kısıler olamayacaktık...evde hıc bırsey olmasa bıle malzeme yaratarak yemek yapmak yerıne hayıflanacaktık...daha bır dolusu hıkayeler...

ben senede birgün kutlama ıstemıyorum, her gün küçük deolsa sevgi dolu bır sözcük yeter bana...

yıne de hepımız için güzel gecsın ınsallah...

Aylin Ünlü dedi ki...

Berfin'cim çok haklısın Türkiye'de kadın olmak kolay değil ve bazı kesimlerde maalesef sanıldığından daha zor daha ezici bir durum maalesef...Umarım bir gün gelir ve bu cehalet tamamen değişir..

Muhabbet Çiçeği,sağol,bende öpüyorum seni:)

Berrin'im,ayrıcalıklıyız demek,hangi konuda hatuncum:)

Zelebek çok haklısın,senede bir gün hatırlanması,gösteriler yürüyüşler düzenlenmesi benim pek hoşuma gitmiyor,keşke bir çok gün ansak bu şekilde kadınları..